Kolejna edycja zajęć rusza od 8.04.2024.
Drodzy rodzice, opiekunowie i wychowawcy,
Informujemy, że 8.04.2024 o godzinie 18 rozpoczynamy kolejną edycję "Szkoły dla Rodziców i Wychowawców" cz. I Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Warsztaty poprowadzą psycholodzy: mgr Magdalena Famulska i mgr Daria Fraj-Grudzień.
Program Szkoły dla Rodziców i Wychowawców jest realizowany w formie 10 warsztatów psychologicznych (40 godzin dydaktycznych). Liczebność grupy wynosi na ogół 10 – 15 osób. Zajęcia zawierają krótkie omówienia tematów, a przede wszystkim ćwiczenia (np. dramy), debaty, odwołania do doświadczeń z własnego dzieciństwa. Cennym elementem edukującym jest również wymiana doświadczeń rodzicielskich między uczestnikami oraz możliwość praktycznego zastosowania w domu, w relacji z dzieckiem, nabytych w trakcie zajęć umiejętności.
Cześć I dotyczy relacji dorosły – dziecko.
Tematyka zajęć obejmuje: naukę umiejętności rozpoznawania i rozmawiania o uczuciach, stawiania jasnych granic i wymagań, zachęcania dzieci do współpracy, wspierania samodzielności dzieci czy rozwiązywania problemów i konfliktów. Kolejne tematy pozwalają poznać sposoby uczenia dzieci samodyscypliny, uwalnianie od grania ról i niekorzystnego etykietowania oraz wzmacnianie ich poczucia własnej wartości.
W tym podstawowym module uczestnicy poszerzają świadomość własnych celów wychowywania.
Osoby zainteresowane mogą zapisać się telefonicznie lub osobiście w sekretariacie Poradni (44 646 53 16 lub 797 893 011) lub SMSowo pod nr 884 300 686
Informujemy, że 8.04.2024 o godzinie 18 rozpoczynamy kolejną edycję "Szkoły dla Rodziców i Wychowawców" cz. I Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Warsztaty poprowadzą psycholodzy: mgr Magdalena Famulska i mgr Daria Fraj-Grudzień.
Program Szkoły dla Rodziców i Wychowawców jest realizowany w formie 10 warsztatów psychologicznych (40 godzin dydaktycznych). Liczebność grupy wynosi na ogół 10 – 15 osób. Zajęcia zawierają krótkie omówienia tematów, a przede wszystkim ćwiczenia (np. dramy), debaty, odwołania do doświadczeń z własnego dzieciństwa. Cennym elementem edukującym jest również wymiana doświadczeń rodzicielskich między uczestnikami oraz możliwość praktycznego zastosowania w domu, w relacji z dzieckiem, nabytych w trakcie zajęć umiejętności.
Cześć I dotyczy relacji dorosły – dziecko.
Tematyka zajęć obejmuje: naukę umiejętności rozpoznawania i rozmawiania o uczuciach, stawiania jasnych granic i wymagań, zachęcania dzieci do współpracy, wspierania samodzielności dzieci czy rozwiązywania problemów i konfliktów. Kolejne tematy pozwalają poznać sposoby uczenia dzieci samodyscypliny, uwalnianie od grania ról i niekorzystnego etykietowania oraz wzmacnianie ich poczucia własnej wartości.
W tym podstawowym module uczestnicy poszerzają świadomość własnych celów wychowywania.
- w warsztatach uczestniczą osoby dorosłe (rodzice, opiekunowie, wychowawcy) bez dzieci/podopiecznych;
- warsztaty są cyklem spotkań o charakterze psychoedukacyjnym, realizowanych według ogólnopolskiego programu, różnych od psychoterapii czy grup wsparcia;
- poradnia realizuje wszystkie 3 części cyklu; udział w części II i/lub III jest możliwy po upływie minumum 6 miesięcy od ukończenia części I;
- każdy cykl warszatów to 10 spotkań po 3 godziny zegarowe (40 h dydaktycznych);
- zajęcia odbywają się w grupach 10-15osobowych;
- warsztaty odbywają się o stałej porze, najczęściej po południu/wieczorem, w określonym dniu tygodnia (tym razem będą to poniedziałki w godzinach 18-21)
- nabór do grup prowadzony jest całorocznie – na listę oczekujących osoby zainteresowane mogą zapisać się w sekretariacie poradni (osobiście bądź telefonicznie) bądź przez pracownika poradni, z którego pomocy korzystają;
- udział w warsztatach jest dobrowolny, nie ma możliwości kierowania uczestników przez instytucje;
- najczęściej w danym roku szkolnym realizowane są dwie edycje warsztatów (wiosną i/lub jesienią);
- od uczestnika wymagana jest obecność na minimum 8 z 10 zajęć, obowiązkowy jest udział w spotkaniu 1., nieobecności nie mogą być wykorzystane na dwóch następujących po sobie spotkaniach;
- w warsztatach mogą uczestniczyć pary, osoby te nie mogą jednak przychodzić na spotkania zamiennie, każda osoba jest traktowana jako osobny uczestnik;
- uczestnicy od trzecich zajęć powinni zaopatrzyć się w książkę Faber, Mazlish “Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”.
Osoby zainteresowane mogą zapisać się telefonicznie lub osobiście w sekretariacie Poradni (44 646 53 16 lub 797 893 011) lub SMSowo pod nr 884 300 686