1. Diagnozowanie i opiniowanie w zakresie:
- trudności w nauce,
- problemów wychowawczych,
- problemów emocjonalnych,
- gotowości szkolnej,
- zaburzeń rozwojowych,
- zaburzeń zachowania,
- wad i zaburzeń mowy,
- określania optymalnych form pomocy, wsparcia rozwojowego, korekcji, rehabilitacji, stosunku do obowiązku szkolnego, form kształcenia, niezbędnych do nauki warunków oraz sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych,
- zindywidualizowanej ścieżki kształcenia,
- kontynuacji nauki w klasie przysposabiającej do pracy.
Osoby prowadzące: psycholodzy, pedagodzy, logopedzi
2. Diagnozowanie, orzekanie / opiniowanie o potrzebie:
- kształcenia specjalnego,
- zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,
- indywidualnego nauczania,
- indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,
- wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Osoby prowadzące: psycholodzy, pedagodzy, logopedzi
3. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania dzieci i młodzieży objętych kształceniem specjalnym.
Osoby prowadzące: psycholodzy, pedagodzy, logopedzi
4. Diagnozowanie predyspozycji zawodowych uczniów szkół podstawowych, ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych, w tym uczniów niezdecydowanych oraz z problemami zdrowotnymi. Pomoc w wyborze ich dalszej drogi kształcenia.
Osoby prowadzące: I. Zawistowska-Gierzyńska
5. Przesiewowe badania mowy na terenie przedszkoli i szkół
Osoby prowadzące: I.Bielecka, E.Szota, A. Malinowska
6. Przesiewowe badania dzieci przedszkolnych z ryzyka dysleksji
Osoby prowadzące: H. Burger
7. Diagnoza integracji sensorycznej
Osoba prowadząca: I.Bielecka